E-fulfilment voor B2B én B2C in 1 warehouse

Versteijnen Logistics

B2B én B2C in 1 warehouse

Logistiek dienstverlener startte e-commerce operatie

Met WeCommerce biedt logistiek dienstverlener Versteijnen Logistics een full service e-commerce concept voor zowel B2B- als B2C-klanten. Een door Jungheinrich op maat ontworpen legbordenmagazijn, dat probleemloos in het bestaande warehouse wordt ingepast, maakt een efficiënt verloop van de e-fulfilment operatie mogelijk.

Meer bieden dan enkel opslagruimte en simpelweg het verplaatsen van pallets. Voor logistiek dienstverlener Versteijnen Logistics uit Tilburg is het de gewoonste zaak van de wereld. “We willen op een andere manier gebruik maken van ons vastgoed;  juist met onze hoogwaardige systemen en het leveren van meer arbeidsintensieve diensten onderscheidend zijn in de markt”, verwoordt managing director Jorn Versteijnen de visie. Meer fte’s per vierkante meter dus. Met onder andere het verzorgen van spare parts logistiek en een eigen co-packing bedrijf bewijst Versteijnen dat de strategie werkt.

Full service concept

De aanpak biedt ook kansen voor een succesvolle e-fulfilment operatie. Versteijnen besloot daarom samen met e-business specialist Indicia een nieuwe weg in te slaan en een aparte BV, genaamd WeCommerce, in het leven te roepen. “Als we iets doen, doen we het goed. In dit geval willen we daarom ook een full service concept bieden. WeCommerce biedt het beste van twee werelden. Indicia verzorgt de webshops, genereert leads, ontwikkelt Apps enzovoorts. En wij nemen de volledige logistieke afhandeling voor onze rekening”, legt de managing director uit. Inmiddels worden jaarlijks zo’n 300.000 orders afgehandeld. En dat aantal groeit nog steeds.

Keuze voor integratie

De e-fulfilment operatie vraagt uiteraard wel om een andere inrichting; van de informatiestromen, maar ook van het warehouse. “Doordat bestaande B2B-klanten sinds de crisis steeds beter omgaan met hun voorraadhoogtes, was in één van onze magazijnen ruimte vrijgekomen. We hebben er dan ook voor gekozen om de e-fulfilment operatie te integreren in ons bestaande pand”, vervolgt Versteijnen. Ook het gegeven dat het terrein al volledig is beveiligd, speelde een rol in die keuze. “En we kunnen op deze manier eenvoudig gebruik maken van de kennis en de capaciteiten die we toch al in huis hebben”, voegt hij toe.

Oplossing op maat

In het 11,5 meter hoge warehouse werd 3.000 m vrijgemaakt voor een op maat ontworpen legbordenmagazijn van Jungheinrich. De sectie is inmiddels voorzien van één entresol vloer, en nog deze zomer komt daar een tweede verdieping bovenop. Zo ontstaat een aparte opslagruimte van drie etages hoog, waarvan de bovenste beveiligd zal zijn voor de opslag  van hoogwaardige en diefstalgevoelige artikelen.

Meer over de gekozen maatoplossing