0172 44 67 89 Service-Hotline
Contact
Nieuwsbrief
Nedschroef | Jungheinrich

Nedschroef

Nieuwe optimalisatieslag met lithium-ion

Nedschroef is één van de marktleiders in bevestigingsmaterialen voor de automotive branche. De onderneming biedt werk aan meer dan 2.300 werknemers en heeft productiefaciliteiten, verkooplocaties en distributiecentra in twintig landen wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Helmond, waar ook de oudste productielocatie ligt. Vanuit hier wordt wekelijks zo’n 700 ton bouten en moeren geleverd aan klanten als DAF, Scania, BMW en Volkswagen.

Optimale inzet van de heftruckvloot

In haar streven naar continue optimalisatie vroeg Nedschroef – toen het contract met de vorige truckleverancier afliep – verschillende aanbieders om mee te kijken naar een optimale truckinzet, afgestemd op de specifieke wensen en eisen van de verschillende afdelingen.

Overstap naar lithium-ion

Jungheinrich leverde een compleet nieuwe vloot, van meerij stapelaars en heftrucks tot een elektrische trekker en een hoogheffende orderpicktruck. Alle trucks zijn voorzien van lithium-ion technologie en uitgerust met bijbehoren li-ion accu’s. Voor verdere optimalisatie van de inzet leverde Jungheinrich ook het vlootbeheersysteem ISM Online.

Meer efficiëntie, ergonomie en veiligheid

De geleverde trucks zijn optimaal afgestemd op de inzet, rekening houdend met onder andere ergonomie en veiligheid. Zo wist Nedschroef met de elektrische trekker het aantal ritten tussen de goederenontvangst en de productie drastisch te verminderen. Dankzij de lagere verkeersdrukte is automatisch ook de veiligheid toegenomen.

De overstap naar lithium-ion technologie levert eveneens grote winsten op. Het grote laad- en wisselstation, dat voorheen nodig was om een probleemloze inzet te garanderen, is niet langer nodig. De lithium-ion accu’s kunnen namelijk op de werkvloer worden opgeladen – snel en probleemloos.

ISM Online biedt Nedschroef daarnaast meer inzicht in de inzet en productiviteit van de trucks. Ongeautoriseerd gebruik van de trucks is bijvoorbeeld niet meer mogelijk en de schoksensor waarschuwt bovendien bij aanrijdingen of ernstige schokken. Zodat ook mogelijk onveilige situaties eerder in kaart kunnen worden gebracht en worden aangepakt.

Voor de volgende optimalisatieslag kijkt Nedschroef opnieuw naar Jungheinrich. Automatisering van intern transport staat hierbij bovenaan het wensenlijstje. Denk aan automatisch geleide voertuigen (AGV’s).

Download het uitgebreide klantverhaal

Ook interessant

Heeft u nog vragen?