Onlangs nam Claassen Logistics zijn nieuwe warehouse in Tilburg in gebruik. Met behulp van twee Jungheinrich combitrucks worden de pallets in het nieuwe magazijn in- en uitgeslagen op een ongekende hoogte van bijna 18 meter.
Werkplein Fivelingo helpt iedereen die kan werken met het vinden van werk of een opleiding. Jungheinrich leverde nieuwe heftrucks met lease contract en vaste monteur voor de logistieke afdeling van Fivelingo.
CEVA Logistics gebruikt energie opslag systemen van Jungheinrich om piekbelastingen uit het energienetwerk op te vangen. Zo kunnen zij meerdere lithium-ion trucks tegelijkertijd opladen.
Om de nieuwe operatie zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, wilden DHL en Ricoh af van het tijdrovende laden en wisselen van loodzuur accu’s. Voor de nieuwe intern transporttrucks leverde Jungheinrich uitsluitend lithium-ion accu’s.
In het nieuwe distributiecentrum van GLX worden twee inductiegeleide verticale orderpicktrucks gebruikt voor inslag en voor orderpicking. Opvallend is de speciale brandveiligheidsoplossing, waardoor Jungheinrich geen sprinklersysteem in de stellingen hoefde te monteren.
CEVA Logistics zocht een veilig, betrouwbaar en minder tijdrovend alternatief voor loodzuur accu’s. Door over te stappen op 43 lithium-ion magazijntrucks horen batterijwissels definitief tot het verleden. Zo wist CEVA een tijdswinst van meer dan 8 uur per dag te realiseren.
Voor het laden en lossen van de servicevoorraden bij de vestigingen van Oosterberg leverde Jungheinrich 7 nieuwe EFG elektrische heftrucks, die voldoen aan alle veiligheidseisen. De veranderende werkzaamheden waren aanleiding om een groot deel van het intern transportmaterieel te vernieuwen.
Jungheinrich heeft een smalle gangen magazijn met 15.000 palletlocaties ingericht. De twee smalle gangen trucks in dit magazijn worden aangestuurd door ons WMS met Logistics Interface. Hierdoor is het maken van fouten vrijwel onmogelijk.
Om de groei op te kunnen vangen en de logistieke processen verder te optimaliseren, nam CyberFreight International in de zomer van 2018 een gloednieuw warehouse in gebruik. Dankzij de verrijdbare stellingen kunnen zij op eenzelfde oppervlakte twee keer zoveel pallets opslaan.
Jungheinrich bouwde een semi-automatisch magazijn voor CEVA Logistics. Dit magazijn heeft 19.100 palletplaatsen is voorzien van hoogbouwtrucks en een WMS.
Met WeCommerce biedt Versteijnen Logistics een full service e-commerce concept voor zowel B2B- als B2C-klanten. Een door Jungheinrich op maat ontworpen legbordenmagazijn, dat probleemloos in het bestaande warehouse wordt ingepast, maakt een efficiënt verloop van de e-fulfilment operatie mogelijk.
In het magazijn van Rudolph Logistics zorgen de twee AGV’s voor circa 50% van alle transporten naar de expeditieafdeling. Hier zetten ze dagelijks 300 ladingdragers (boxen, pallets) af in 14 verschillende kanalen.
Aan veiligheid wordt bij CEVA Logistics niet getornd. De vestiging in Wijchen startte een project, genaamd ‘Safest Warehouse’. Uitgangspunt is een risico-inventarisatie en -evaluatie, kortweg RI&E, die verrassende ideeën opleverde.
Jungheinrich heeft een bijzonder automatisch magazijn opgeleverd aan ESM Ertl. Voor het invoeren van pallets in de automatische opslag van ESM zijn geen conveyors meer nodig, maar wordt gebruik gemaakt van een innovatief overgavestation.
Met behulp van ons vlootbeheersoftware ISM Online kan DHL Supply Chain Benelux de juiste personen autoriseren en de gebruiksstatus van de heftrucks zien. Het resultaat is een aanzienlijke vermindering van het aantal schades.
Om optimaal gebruik te maken van de ruimte, schakelde Pfenning Logistics al in een vroeg stadium de expertise van Jungheinrich in. Jungheinrich realiseerde een smalle gangen magazijn.