Versteijnen Logistics referentie Jungheinrich

Versteijnen Logistics

Logistiek dienstverlener startte e-commerce operatie

Met WeCommerce biedt logistiek dienstverlener Versteijnen Logistics een full-service e-commerce concept voor zowel B2B- als B2C-klanten. Een door Jungheinrich op maat ontworpen legbordenmagazijn, dat probleemloos in het bestaande warehouse wordt ingepast, maakt een efficiënt verloop van de e-fulfillment operatie mogelijk.

Meer bieden dan enkel opslagruimte en simpelweg het verplaatsen van pallets. Voor logistiek dienstverlener Versteijnen Logistics uit Tilburg is het de gewoonste zaak van de wereld. “We willen op een andere manier gebruik maken van ons vastgoed;  juist met onze hoogwaardige systemen en het leveren van meer arbeidsintensieve diensten onderscheidend zijn in de markt”, verwoordt managing director Jorn Versteijnen de visie. Meer fte’s per vierkante meter dus. Met onder andere het verzorgen van spare parts logistiek en een eigen co-packing bedrijf bewijst Versteijnen dat de strategie werkt.

Full service concept

Managing Director Jorn Versteijnen: “Tijdens het orderverzamelen wordt de actuele voorraadinformatie realtime doorgegeven aan de betreffende webshops.” De aanpak biedt ook kansen voor een succesvolle e-fulfillment operatie. Versteijnen besloot daarom samen met e-business specialist Indicia een nieuwe weg in te slaan en een aparte BV, genaamd WeCommerce, in het leven te roepen. “Als we iets doen, doen we het goed. In dit geval willen we daarom ook een full service concept bieden. WeCommerce biedt het beste van twee werelden. Indicia verzorgt de webshops, genereert leads en ontwikkelt apps. Wij nemen de volledige logistieke afhandeling voor onze rekening”, legt de Managing Director uit. Inmiddels worden jaarlijks zo’n 300.000 orders afgehandeld. En dat aantal groeit nog steeds.

Versteijnen Testimonial Managing director Jorn Versteijnen: “Tijdens het orderverzamelen wordt de actuele voorraadinformatie realtime doorgegeven aan de betreffende webshops.”

Keuze voor integratie

De e-fulfillment operatie vraagt uiteraard wel om een andere inrichting; van de informatiestromen, maar ook van het warehouse. “Doordat bestaande B2B-klanten sinds de crisis steeds beter omgaan met hun voorraadhoogtes, was in één van onze magazijnen ruimte vrijgekomen. We hebben er dan ook voor gekozen om de e-fulfillment operatie te integreren in ons bestaande pand”, vervolgt Versteijnen. Ook het gegeven dat het terrein al volledig is beveiligd, speelde een rol in die keuze. “En we kunnen op deze manier eenvoudig gebruik maken van de kennis en de capaciteiten die we toch al in huis hebben”, voegt hij toe.

Oplossing op maat

In het 11,5 meter hoge warehouse werd 3.000 m vrijgemaakt voor een op maat ontworpen legbordenmagazijn van Jungheinrich. De sectie is inmiddels voorzien van één entresol vloer en nog deze zomer komt daar een tweede verdieping bovenop. Zo ontstaat een aparte opslagruimte van drie etages hoog, waarvan de bovenste beveiligd zal zijn voor de opslag  van hoogwaardige en diefstalgevoelige artikelen.

Vraag direct een adviesgesprek aan!

ook interessant

Heeft u nog vragen?