Call4Service
Contact
0172 44 67 89 Service-Hotline
Nieuwsbrief
Banner DHL Ricoh ISM

DHL Supply Chain Benelux

Schades door heftruck met 35% gedaald

De vestiging van DHL Supply Chain Benelux in Bergen op Zoom is een CBR-erkende opleidingslocatie. In het Jungheinrich Fleet Management software staan 220 namen en die worden op de voet gevolgd om daar waar nodig bij te kunnen sturen.

Minder schades aan heftrucks en magazijn

De DHL-vestiging verzorgy de Europese logistiek voor Ricoh, dat hoogwaardige, multifunctionele printers en aanverwante producten produceert. Om het schadebedrag zo laag mogelijk te houden, werken ze onder andere met een beloningssysteem. Als ze drie maanden op rij onder de schade-target blijven, wordt de hele site getrakteerd op friet of ijs. Wat de stand van productschades is, kan iedereen in het DC duidelijk zien. Er hangen vier kolommen die met kleurrijke ballen worden gevuld en zo de actuele stand aangeven: productschade, truck- en gebouwschade, percentage 5S en het aantal incidenten. 

Testimonial DHL Ricoh ISM

Fleet management software registreert alles van de heftruck

DHL bereikt de kwaliteitsverbetering niet alleen door het opleiden en de herhalingsexamens als een certificaat na 5 jaar is verlopen. Ook vallen alle trucks onder het Jungheinrich Fleet Management Systeem. Hiermee worden de juiste personen geautoriseerd en is de gebruiksstatus van de trucks te zien. Tellerstanden, schokniveaus, aanrijdingen, bezettingsgraad, alles is zichtbaar. Bij hele grote schokken valt de truck stil en moet de supervisor de truck weer vrijgeven. De lichtere schokken registreert de software ook, maar de truck blijft dan wel gewoon functioneren. Als bepaalde chauffeurs meer meldingen opleveren dan anderen, wordt met die chauffeur besproken waar dat door komt. 

Heftrucks met vaste chauffeurs

Door het gebruik van Jungheinrich Fleet Management kunnen de chauffeurs met hun bedrijfspas alleen die trucks starten die bij hun vaardigheden horen. Dat geldt ook voor uitzendkrachten. Iedere nieuwe uitzendkracht moet met een heftest eerst laten zien wat het kennis- en ervaringsniveau is. De lat ligt hoog bij DHL: tussen de 60% en 70% blijkt onvoldoende geschikt. Een nieuwe medewerker begint nooit direct in de functie van chauffeur intern transport (ITM), maar wordt eerst ingezet op andere taken. Bij voldoende inzet en ervaring kan een medewerker doorgroeien naar chauffeur ITM. Door de ervaring uit de vorige functie weet de chauffeur wat belangrijk is voor het gehele proces. Zo krijg je uiteindelijk de echte toppers op de juiste plek.

Ook interessant

Heeft u nog vragen?