Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Producten
Producten
Producten
Producten
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Over ons
Referenties
Referenties
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Kennisbank
Kennisbank
Kennisbank
Wet- & Regelgeving
Kennisbank
Kennisbank
Veiligheid
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Als logistiek dienstverlener verzorgt CEVA Logistics vanuit zijn 70.000 m2 tellende warehouse in Oostrum/Venray de logistieke operatie voor een klant in consumentenelektronica. Het uitgebreide dienstenpakket voor de B2B-markt en de B2C-markt loopt van inbound en orderpicking tot value added services en outbound. Jaarlijks verlaten circa 500.000 pallets en bijna een miljoen pakketjes het omni-channel dc.
Ter vervanging en uitbreiding van een groot deel van de intern transportvloot zocht de logistiek dienstverlener een veilig, betrouwbaar en minder tijdrovend alternatief voor loodzuur accu’s. Mede vanwege de intensieve twee- (en in piekperiodes drie-) ploegeninzet moest dat alternatief bovendien een maximale inzetbaarheid garanderen.
Risicovolle accuwissels behoren definitief tot het verleden. Daarmee is de veiligheid – voor CEVA Logistics de hoogste prioriteit – verder verbeterd. De kans op schade is gereduceerd en accuonderhoud is niet meer nodig. De lithium-ion-technologie biedt bovendien tijdwinst. Het wisselen van een loodzuur accu kostte voorheen gemiddeld 10 minuten. Bij een vloot van ruim 40 trucks bedroeg het tijdverlies per dag dus meer dan 8 uur. Kostbare tijd, die nu op een productieve en klantgerichte wijze wordt benut.
Jungheinrich leverde 43 lithium-ion magazijntrucks; variërend van elektrische palletwagens en stapelaars tot orderpicktrucks. Voor het probleemloos en veilig (tussentijds) laden van de accu’s zijn in nauwe samenwerking met CEVA Logistics twee solide laadconcepten ontworpen. Trucks die worden ingezet bij het laden en lossen worden bij de laaddocks aan de lader gekoppeld. Voor de orderpicktrucks is een centrale laadplek, op de route richting de kantine, gerealiseerd.
Nieuwsbrief
Nu aanmelden