Riviera Maison smalle gangen truck

Rivièra Maison

Logistieke processen optimaliseren

Rivièra Maison is een toonaangevend interieurmerk. De onderneming biedt een uitgebreid aanbod meubels en accessoires. Exclusiviteit, door middel van handgemaakte producten, sfeer en service zijn de kernwaarden. Inmiddels zijn er 19 meubel- en accessoire winkels in Nederland en ruim 600 verkooppunten wereldwijd.

Onze uitdaging

Als gevolg van de explosieve groei was de logistieke operatie verre van efficiënt. In piekperiodes lag de voorraad verdeeld over wel acht loodsen, waarvan een gedeelte extern werd gehuurd. Er was veel onnodige handling met alle risico’s van dien. Bovendien stond de situatie een soepele verdere groei in de weg. Daarnaast worden meubels opgeslagen op zeer grote pallets, tot wel 2.400 mm breed. Voor een veilige handling van deze pallets was Rivièra Maison op zoek naar een geschikte oplossing.

De oplossing

Om een efficiënter logistiek proces mogelijk te maken en de beoogde verdere groei te kunnen blijven faciliteren werd besloten een nieuw en groter warehouse te laten bouwen. Tegelijkertijd werd een nieuw warehouse management systeem geïmplementeerd en stapte Rivièra Maison over van lijsten op een RF-gestuurd proces.

De logistieke inrichting van het nieuwe onderkomen werd voor een groot deel verzorgd door Jungheinrich, dat niet alleen de stellingen leverde, maar ook verschillende nieuwe trucks en de inrichting voor de werkplaats. Alles uit één hand dus. Daarmee was Rivièra Maison verzekerd van één aanspreekpunt en een partner die samen met de klant meedacht bij het realiseren van de best passende oplossing.

Een speciale ‘meubelkop’ maakt het veilig oppakken van meubelpallets mogelijk. Deze extra brede lastdrager met geïntegreerde vorkversteller is door Jungheinrich ontwikkeld om de pallets met een maximale afmeting van 2.400x1.200 mm veilig te kunnen handlen.

Riviera Maison

Het resultaat

Processen verlopen efficiënter en de foutkans is aanzienlijk kleiner. Er is minder breuk en het aantal retourzendingen is gereduceerd. Bovendien is Rivièra Maison minder tijd kwijt met het zoeken van de juiste locaties. Ook tijdens het orderverzamelen wordt er productiever gewerkt. Rivièra Maison ziet een duidelijke kwaliteitsverbetering in haar uitlevering en de operationele kosten zijn verlaagd.

Vraag direct een adviesgesprek aan!

Heeft u nog vragen?