Call4Service
Contact
0172 44 67 89 Service-Hotline
Nieuwsbrief
Serviceonderhoud Jungheinrich
19-04-2022

Jungheinrich introduceert CO2-neutrale klantenservice in de intralogistiek

In het kader van een pilot is Jungheinrich in Noorwegen begonnen met het CO2-neutraal maken van de after-sales service. De doelstelling is om op middellange termijn tot 60% van de uitstoot die ontstaat bij de service na verkoop te besparen. 

Om zo een belangrijke bijdrage te kunnen leveren aan de bescherming van het klimaat en het behoud van belangrijke hulpbronnen in de intralogistiek. De resterende uitstoot wordt gecompenseerd door aanvullende maatregelen.

Op basis van de CO2-voetafdruk van de Noorse after-sales service voor het jaar 2020 heeft Jungheinrich samen met zijn projectpartner Fokus Zukunft een lijst met maatregelen voor CO2-reductie opgesteld. Dit omvat een dynamische routeplanning op basis van intelligente software, die de dagelijkse ritten van de in Noorwegen ingezette servicebussen optimaliseert. Het systeem reageert op alle gebeurtenissen van de dag en past de planning permanent aan, zodat de order altijd naar de meest geschikte medewerker in de buurt van een locatie wordt gestuurd. Alleen al in Oslo en omstreken scheelt dit ongeveer 2.800 kilometer rijden per voertuig per jaar en dus aanzienlijk in emissies.

In een speciale rijopleiding werden alle servicetechnici ook opgeleid om op een bijzonder milieuvriendelijke manier te rijden. Het resultaat is een besparing van maar liefst 15 procent op brandstof en aandrijfenergie per servicebus. Tegelijkertijd bouwt Jungheinrich zijn servicevloot in Noorwegen geleidelijk om naar volledig elektrische servicebussen en werkt het bedrijf voortdurend aan de optimalisatie van het gewicht en laadvermogen.

Niettemin compenseert het bedrijf de onvermijdelijke emissies door deel te nemen aan een duurzaam waterstofproject. Met de voortdurende ontwikkeling en geleidelijke uitvoering van reductiemaatregelen zou het aandeel van voorheen onvermijdelijke emissies ook verder moeten afnemen. Na de pilot in Noorwegen zullen de serviceteams in Nederland en het VK worden omgeschakeld op een CO2-neutrale klantenservice. Deze pilot voor duurzame after-sales service onderstreept de betrokkenheid van Jungheinrich in de strijd tegen klimaatverandering en vormt een belangrijke mijlpaal in het streven naar klimaatneutraliteit.

Wereldwijd zijn in 40 landen in totaal meer dan 5.700 Jungheinrich servicemonteurs actief, die alle aspecten van Jungheinrich trucks, geautomatiseerde systemen en magazijninrichtingen onderhouden. Het dichte servicenetwerk garandeert directe ondersteuning ter plaatse voor Jungheinrich klanten en vormt zo de basis voor een maximale reactiesnelheid in geval van productstoringen met als doel stilstand tot een minimum te beperken.

Op deze manier levert de after-sales service een belangrijke bijdrage aan de klanttevredenheid en de kwaliteit van Jungheinrich: naast de service met betrekking tot de producten en oplossingen van Jungheinrich, biedt zij verdere diensten aan zoals ongevallenpreventie en energiemanagement. Voor de gestaag groeiende after-sales service beschikt Jungheinrich in Kaltenkirchen over een modern onderdelencentrum. Dit magazijn en vele andere locaties in het internationale netwerk zorgen voor een optimale levering van reserveonderdelen aan de after-sales service van Jungheinrich wereldwijd. 

Heeft u nog vragen?