Jungheinrich neemt aandeel in robotica start-up Magazino
24-9-20 15:00

Jungheinrich neemt aandeel in robotica start-up Magazino

Hamburg - Jungheinrich AG neemt een aandeel in de robotica start-up Magazino uit München. Vertegenwoordigers van beide bedrijven hebben op 23 september 2020 de contracten ondertekend. 

• Strategische investering in robotspecialisten
• Samenwerking om automatiseringssoftware te ontwikkelen
•  Bundeling van expertise op het gebied van automatisering in de intralogistiek

Jungheinrich AG neemt een aandeel in de robotica start-up Magazino uit München. Vertegenwoordigers van beide bedrijven hebben op 23 september 2020 de contracten ondertekend. Tegelijkertijd zijn Jungheinrich en Magazino het eens geworden over een brede strategische samenwerking en gaan zij hun expertise op het gebied van automatisering bundelen.

‘Magazino is een jong, zeer innovatief bedrijf dat uitstekende ervaring heeft op het gebied van navigatie- en besturingssoftware voor mobiele automatisering. Deze investering ligt in lijn met onze strategie op het gebied van automatisering. Het zal een bijdrage leveren aan het versnellen van onze inspanningen wat betreft de uitbreiding van onze geautomatiseerde trucks’, zegt Dr. Lars Brzoska, voorzitter van de Raad van Management van Jungheinrich AG.

Automatisering is één van de grootste groeipijlers binnen intralogistiek. Jungheinrich verwacht de komende jaren dubbelcijferige groei in dit segment. Deze trend wordt veroorzaakt door de aanhoudend sterke groei van de online handel en het wereldwijde tekort aan geschoolde logistieke medewerkers, met name heftruckchauffeurs.

Magazino is sinds 2014 op de markt met een mobiele pickrobot die in staat is intelligent door het magazijn te navigeren in het magazijn en precies de juiste dozen te picken. Het systeem wordt gebruikt in magazijnen van verschillende online retailers en logistieke dienstverleners. ‘Door robots in deze complexe omgeving te ontwikkelen, heeft Magazino een wereldwijd unieke expertise verworven, die wij in de toekomst samen willen uitbreiden en integreren in onze Jungheinrich producten’, zegt Brzoska.

Jungheinrich’s investering in Magazino is het bewijs van de grote marktvraag naar robots en robotica software ACROS.AI aan. Magazino zal hierdoor een centrale rol gaan spelen in de snel groeiende mobiele robotica markt’, zegt Frederik Brantner, CEO en co-founder van Magazino.

Jungheinrich lanceerde zijn eerste automated guided vehicle in 1962. Sindsdien heeft de Groep zich ontwikkeld tot een toonaangevende leverancier voor material handling. Dankzij intelligente software en state-of-the-art navigatietechnologie blijft Jungheinrich zijn automatiseringsportfolio uitbreiden. 

Heeft u nog vragen?